söndag 11 april 2010

Kortmakeri


Innan jag återgår till scrapliftandet som jag skrev om förra inlägget så gjorde jag några födelsedagskort. Det första till svärmor som fyller 60 nu i veckan . Lila glittrig cardstock och "twilight-pappret" som användes till kortet senast. Kanon med återvinning ;). Lite blommor, punchinella, dekorband och brads för att dekorera såklart. Har använt mitt Whoa Nellyalfabet för att stansa ut 60 i lila foam.
Sen blev det ett snabbgjort minikort som passar till dotterns present till sin farmor. Hittade ett underbart mönstrat papper från Basic Grey hos JP Hobby i fredags som passade perfekt nu till "vårkort".
Dessutom råkar ju min egen mamma också fylla år nu i veckan så det fick bli ett supersnabbt kort till henne också (i samma papper). Har stämplat Grattis med mina nya rätt fina bokstavsstämplar som jag fått som premie i en bokklubb. Även här dekorerat med lite blommor såklart. Går inte att göra kort utan blommor :)
/Eva



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar